onsdag 9 september 2009

Tröttsamt

Det här håller inte. Jag vill bara sova just nu; vilket jag precis gjort framför teven...måste ut med hunden, jag vet...orkar inte .

Inget bättre än igår, jag tvingar mig att kliva upp, mata mina surdegar (jiiz, värsta småbäbisarna), gå med hunden, äta frukost, baka, laga mat. Och sedan när måstena är över så blir hela min kropp trött.

Igår åt jag ju pizza...fick värsta magkatarren och fick ta en tablett...tog en i morse med för säkerhetsskull. Åt ändå pizzaresterna till lunch. (Kan inte skylla på någon annan än mig själv) Sedan åt jag en sesamfralla jag bakat. Vitt mjöl. Det är nog ett återfall. Tänker att jag behöver snabba kolhydrater för att inte rasa ihop men det är nog tvärtom.

Ikväll är det medelgympa. Den är så sent som halv nio. Jag måste äta och dricka mycket vatten annars orkar jag inte. Jag ska vara duktig. Det blir köttgryta med kantareller till middag. Potatis alternativt quinoa.

Har sökt ett (1) jobb. Måste posta det för de ville bara ha skriftliga ansökningar.

Kom på att jag inte druckit kaffe idag. Därav huvudvärken.

Usch, inget är roligt just nu. Bläääää!!!!

Lite kul att lägga upp bilder är det dock...det blir på mina ljusa sesambröd (skulle ju vara vallmo, men jag fick hjärnsläpp i vanlig ordning och därför blev det sesam...)


(Jag kommer igenom min lilla depp jag vet det. Det är skönt att skriva av sig lite. Tycker synd om er som måste läsa det.)

Det kan ju faktiskt hända (ja! faktiskt!) att jag får ett jobb, jag kanske måste ge det lite tid...och medan jag sorterar upp mina dagar, t ex genom att vara klar med det "administrativa" lagom till lunch, så skulle jag ju kunna göra annat på eftermiddagen, lite som är bra för själen. Och då tänker jag inte på Gud (han finns nog inte) utan på att sy eller skapa och tänk om jag skulle börja med den där boken jag drömt om att skriva i fyrtio år?

Det vore väl kul!

1 kommentar:

  1. Kan bara förmedla en sak; jag tänker på dig! Detta liv är inte roligt jämt och det verkar du också ha insett ;)

    SvaraRadera