söndag 6 september 2009

Kalas



Igår hade vi en liten tillställning för mamma eftersom hon fullt sjuttiofem. Bara de allra närmaste, min bror med familj. Vår äldste son hade en kompis med, vi sa att han var stand-in för studerande flickvännen som inte kunde komma.

I två dagar har jag och mamma fixat med buffén – min mamma är ett under av förberedelser – eller rättare, jag har lagat mat och mamma har städat...Länge sedan det var så rent här!

På buffén fanns bulgursallad med bönor, kycklingspett, marinerad fläskfilé, färska räkor, tomatsallad, minispenatpajer, laxpaj, gravad lax, hemkärnat smör och baguetter från Monkans bageri. Så jag fick frångå lite diet för jag var tvungen att äta av både pajerna och brödet...men i minipajerna var det grahamsmjöl och baguetterna var ju långjästa...så lite, lite ok var det nog.

Fick ha min nya klänning också, toppen, för nu kan jag börja ha den till vardags!

Men nu tänkte jag att bilderna ska få tala!


Buffémat: Bulgursallad, fläskfilé, minipajer, kycklingspett och tomatsallad.


Tiggande hund...hoppas någon tappar nåt!


Laxpaj, gravlax, räkor och bröd.


Slutet gott...Chokladmousse på mjölkchoklad OCH några med mörk - för dieten!

2 kommentarer:

  1. Mums fillibabba, det där ser jättegott ut! Jag antar att ni åt hela kvällen!

    SvaraRadera
  2. OJ, ser gott ut :-)
    Har hittat dig oxå här i bloggvärlden, KUL!!
    Vilken underbart söt vovve ni har!

    Kram Nina

    SvaraRadera