torsdag 24 september 2009

Städat

Torsdag hemma hos oss betyder städdag – meningen är att vi alla ska hjälpa till (undantaget min senaste ”Anna Anka” period när jag var hemmafru och jag städade mycket själv). Det fungerar ganska bra även om man får berätta för sonen varje torsdag att det är städdag...

Det är skönt tycker vi att ha det städat och klart när man kommer hem på fredagen! Och nu har jag ju ett sådant jobb att jag också kan göra helg på fredag eftermiddag!

Torsdagar är också pizzadag...fast nu rör jag så mycket på mig att jag ”glömt” min diet...så har vikten stannat av också. Alltså borde den inte ha med mitt forna intag av sötsaker att göra? För i så fall borde jag knappt väga någonting nu eftersom jag inte ätit sött sedan en dryg månad, va?

Dagens lunch på dagis var en gratäng på en massa öppnade påsar från frysen. Huller om buller – blev jättemycket kvar...de sa att det var gott...men jag undrar? (Nä, jag tyckte det smakade bra!) Det är jättesvårt att beräkna matåtgången! Jag är självklart lite rädd att det ska ta slut...men jag ska lära mig att gå på min första beräkning, den brukar stämma. De har fått hembakt två dagar – idag hade jag gjort bröd i bullformar som jag ”färgat” med tomatpuré – de blev uppskattade!

I dag var det synd om vår hund. Hennes pellets var slut och vi hade gått om varandra i information vilket innebar att djuraffären var stängd när vi upptäckte det. Varenda gång någon av oss klev in i köket trodde hon vi skulle göra iordning hennes matskål...men inte! Så i samband med pizzahämtningen så åkte jag förbi mataffären och köpte ”kladdmat” åt henne. Det blev uppsakttat!

Höll på att dö igår igen – ki boxen är inte att leka med! Fy, vad det är jobbigt! Men kul...Fast jag skulle verkligen vilja bli så där sjuuukt tränad; så att allt mitt magfett blir sjuuukt snygga tjejmagmuskler och mina överarmsmuskler blir sjuuukt snyggt formade och att insidan av mina lår blir så sjuuukt fasta att de slutar haka i varandra. Och dit har jag en bit kvar...!

Har börjat orka tänka på ett syprojekt också, hihi. Förra hösten (ja, ett år sedan) köpte jag ett blandylletyg – kapptyg – typ leopardmönstrat i svart och grått, men inte hann jag sy något...och nu har sommaren varit så länge, men nu måste jag göra något av det! Mönster har jag redan. Så jag har köpt ett vadderat rött foder idag och sedan har jag några idéer. Hoppas jag får ändan ur!

Tja, ni som inte har helgstädat ännu, ni har ert kvar! Hehe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar