tisdag 15 september 2009

Söder

Det känns så konstigt. Jag träffar så mycket trevliga och snälla människor. Och de verkar tycka att jag är bra! Har inte förstått tidigare hur galne kocken lyckades sabba min självkänsla. Jag har börjat tänka att jag faktiskt kan. Det känns bra! F-n, bara att få prata med vettiga, vuxna människor!

Det gick bra idag. Kokerskan pratade hela dagen, hihi. Hon gav mig massor med tips! I morgon ska jag inventera mitt kök. Spännande. Från måndag ska JAG laga mat till femtiofem barn och tio vuxna! (Det kan kanske bli historier att blogga om...)

Lite trött är jag förstås nu, för lite nervös har jag allt varit!

Men vet ni, jag jobbar på söder...jag älskar ju söder! Jag har Katarina bangata utanför mina stora köksfönster, med allén och träden och alla husen! Underbart! Nästa steg för henne med det dåliga lokalsinnet ska bli att hitta promenadstråket till Londonviadukten. (Försökte idag, men kom fel...har inte berättat det hemma...)

Nu blir det kvällskaffe och lite häng i soffan innan sovasova. Förresten, någon som såg Hollywoodfruar igår...? Jag gjorde det och vad ska man säga? Det borde finnas viktigare saker...

1 kommentar:

  1. Men snälla Monkan inte visste jag att du var värre än jag är!!! Promenadstråket till Londonviadukten från K.Bangata kan börja på Södermannagatan, Östgötagatan, Nytorgsgatan eller den tvärgata som du jobbar närmast. Sen går du bara en av de gatorna tills du kommer till Åsögatan, Bondegatan eller ända ner till Folkungagatan och sen tar du höger och går ner till Londonviadukten via någon av dessa gator. Folkungagatan kan ju vara lättast atthitta raka vägen ner till London första gången men det är ju mysigare att gå Åsögatan eller Bondegatan via Vita bergen ner till London :)

    Kram kram och hoppas du hittar!! Stort grattis igen till nya jobbet, va kul att det verkar som om du redan trivs jättebra i din nya miljö!!

    SvaraRadera