torsdag 3 september 2009

Träning och bröd

Blir inte mycket skrivet just nu, min mamma är här; hon fyller sjuttifem imorgon och har valt att komma ner hit istället för att bli firad i Piteå.

Anyway, så blev jag aktiverad på arbetsförmedlingen häromdagen. Jag åkte dit (på inrådan när jag var där sist) efter lunch, men...det var trettio före och mycket ”nötter” som sprang runt. Mer än hälften av de som var där skulle skriva in sig och det tycktes inte spela någon roll om de var invandrare (och lite dålig på språket) eller ”vanliga” svennar, fylla i uppgifter vid en dator verkade ingen klara av...Tänkte på hur det brukar stå i många annonser; att man ska ha datorvana. Där försvann många konkurrenter! Jag hade gjort det innan, hemma för flera veckor sedan och registrerat mig och har haft deras sökmotor igång sedan dess.

Fast inte verkar jag få något jobb ändå.

Har rätt många jobb ute på sök just nu, det är fascinerande hur många som inte hör av sig, inte ens att ansökan kommit fram.

Har kommit igång (hmmm) med gympan, jo, det får man nog säga! Var iväg i tisdags på en medelgympa och det var så kul (och svettigt) som jag kom ihåg. Så ikväll bär det av till träningshallen igen. Step.

Jag har faktiskt gått upp ett kg, men midjemåttet är ytterligare en cm minus och stussen hela fem cm! Vilket jag faktiskt känner av. Innan dieten så kände jag mig ibland som en stor svart kvinna med rumpa; hur det liksom dallrade till på ena rumpsidan för varje steg och höftrörelse jag tog...om ni förstår hur jag menar! Och det är så märkligt hur dessa centimetrar gör att jag nästan känner mig smal! Dieten fortsätter men det kommer bli lite ”slarv” på lördag när vi dukar upp mammas sjuttiofemårsbuffé.

Jag har inte ätit godis sedan förra måndagen. Och bättre: just nu är jag inte ens sugen! Möjligtvis på bröd; eftersom jag bakar hela tiden! Tänkte bjuda på en till bild, på mina skållade limpor!

3 kommentarer:

  1. Jag kommer ner till Viktor och Elin 15/10-18/10. Då kanske du kan lära mig att baka surdegsbröd? :)

    SvaraRadera
  2. Självklart! Då ska jag ha några surdegar klara så bakar vi. Jag investerade i en ny bak-kokbok, Bröd från Brunkebergstorg och har blivit jätteinspirerad. T o m köpt en våg...

    SvaraRadera
  3. Härligt att du börjar bygga muskler!! Brödet såg ju inte lite mumsigt ut.....vilken självplågare du är som bakar heöa tiden när du inte får äta :)

    SvaraRadera