måndag 14 september 2009

Helgresumé

Så fick jag ett jobb till slut. Det är en skön känsla; och tekniskt hann jag bara vara arbetslös i två veckor...men jag är ju rätt negativ ibland som ni kanske förstått, hihi.

I helgen var jag och maken på hundraårsfirande, två av våra bästa vänner har fyllt femtio var och C och hennes kompis K (och kanske CH också?) hade lagat grekiskt mat – Wow – hur gott som helst! Lamm, souvlaki, giant beans, tzaziki, grekisk sallad och hemrullade dolmades! Mmmm...

Jag hade fått äran att leverera bröd från Monkans bageri, det blev det grekiska festbrödet. Så här gick det till att baka det:

Oj, jäskraft kallas det!


På bakbordet


Nu ska de jäsa mer innan det är dags för ugnen


Så fina blev de. Och goda...


Söndagen blev aningen seg, men vi sov länge och sedan gick vi en långpromenad med hunden och sedan lagade jag en tre-rätters enklare middag till vår söndagsmiddag med barn och svärson.

Jag somnade såklart inte på söndagkvällen, låg och tittade på en snäll film – Under Toscanas sol – men hade svårt koncentrera mina tankar och till slut fick det bli en liten insomnare och jag fick sova hela natten. Och en stund på morgonen.

Jag och sonen gick hundpromenaden tillsammans, vi har verkligen en härlig september! Sedan fixade jag ett brödbak (gud, ska jag inte ge mig snart?) och till slut ringde jag upp enhetschefen och sa att om de ville så började jag gärna hos dem. Och det ville de!

I morgon klockan åtta så ska jag träffa en annan kokerska och ”gå bredvid”, på onsdag ska jag vara i ”mitt” kök och ta hand om maten som levereras och gå igenom vad som finns. Så cateringen fortsätter några dagar, så jag hinner komma in i arbetet och laga lite mat och beställa lite. Vilken mjukstart! Det känns skönt. Kokerskan jag ska gå bredvid lät jättetrevlig och jag vet att jag kommer att få ha henne och en annan kock som fråge och hjälp-backup.

Ikväll blir det step. Längtar redan efter att få svettas...och tänka...och den sköna känslan efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar