fredag 11 september 2009

Trevlig Helg!

Så har jag då varit på intervjun. Jag var såå nervös, igår så somnade jag, om än sent, sedan vaknade jag klockan tre och när jag skulle somna om så är det ett j-a billarm som tutar i intervaller...Varför?

Självklart tog jag mig upp, velade ett tag med vad jag skulle ha på mig – ville känna mig bekväm eftersom jag visste att jag skulle vara nervös. Det blev min Desigual-klänning; vi har ju sommarvärme!

Sedan var min buss för tidig så jag missade den...och fick vänta lääänge på nästa. (När jag kom upp på vägen och har 100 m till busshållplatsen så kommer två bussar, den ena stannar, men den andra (den för tidiga) gasar förbi och den är nästan tom!) Jag kommer aldrig förstå mig på bussarnas logistik – kan man säga att de går var femte minut när det kommer tre stycken varje kvart?

Jag är alltid ute i god tid, jag avskyr komma för sent, men idag (typiskt!) var det på håret! Fast jag hittade och var någon minut tidig bara. :)

Var var jag då och vad var det för intervju? Jo, kokerska på en förskola på Söder. Ett vikariat till sista maj (mammaledighet – man vet aldrig!) och visserligen bara 75 procent men det spelar inte så stor roll; så utarbetad jag känt mig (trots ”ledigheten”...) så känns det ok att gå ned lite i tid.

Jag träffade förskoleenhetschefen och en till kvinna. De var jättetrevliga (i min ålder ungefär) och verkade gilla mig direkt; de tyckte också att jag hade skrivit så trevligt brev! Så intervjun gick jättebra, lönepratet kändes ok, och jag skulle fundera över helgen, ja, de med, så ska vi höras på måndag. Och jag vill inte gärna skriva det, men känslan jag fick (nu väser lilla negativa Monkan på min axel att: Aj,aj, inte ta ut något i förskott!) var att det var jag som skulle bestämma mig om jag ville ha det...(har ju haft fel förr. Neggo-Monkan igen.)

Nu kommer min helg att bli ooooliiidliiig...

Annars mina vänner, så har jag kavring i formar som strax ska in i ugnen och en baguette-deg i en oljad plastbunke med lock (jag har fritidsbakat sen jag var tjugo, lär mig nytt fortfarande...). Har slut på min jäst, på bakplåtspapper och måste köpa mer mjöl!

Nu ska jag göra helg, känner mig på ett strålande humör och förresten: stepen igår var jättekul men svår fast jag ska lära mig det!!!

Jo, jag sydde klar min tunika igår också!

2 kommentarer:

  1. Låter härligt! Fortsätter att hålla tummarna :)
    Kokerska på dagis måste vara jätteskoj!!!

    SvaraRadera
  2. Det låter väl perfekt!! Lyllo ungarna som får äta din goda mat :) Kram och lycka till!

    SvaraRadera