tisdag 8 september 2009

Sur miss

Var tvungen lämna soffan och Idol, jag klarar inte av alla nervösa eller stöddiga...

Har hamnat i något slags vakumtillstånd, jag gör vissa saker och sedan gör jag ingenting, om ni förstår hur jag menar...

Kliver upp på morgonen. Sätter tre surdegar. Går långpromenad med hunden. Äter frukost. Duschar. Sätter på datorn. Kollar mejlen. Gör mig en kopp kaffe. Loggar in mig på ams.se och hittar ingenting. Sedan gör jag ingenting – timmarna försvinner – för datorn räknas väl inte? Oops, lunch, magen kurrar. Datorn. Hundpromenad. Handla mat. Fastnar i soffan, får stillestånd i hjärnan vad beträffar middagen (trots handlingen). Brottas en stund under hårstråna. Pizzan vann. (Tyvärr sant...) Gäspar. Läggdags? Knappast. Matar surdegarna. Ok, datorn en stund till.

Känner mig lika sur och tråkig som mina surdegar...kan inte ens komma på något att skriva. (För att inget händer...?) Jag ger er två bilder istället och hoppas att mitt tillstånd är bättre imorgon.



Köpte så här fin våg på Classe. 60 gram mjöl är uppmätt här.

Monkans surdegar

Tre degar på gång - vete, graham och råg. Var sin fin bunke. Provar ett nytt recept från nya bakkokboken, eftersom jag misslyckades med mitt gamla...(passar ju bra eftersom jag just nu känner mig lite misslyckad...Oj, snyft, snyft! Tur att ont krut inte förgås så j-a lätt!)

Hehe, surdeg passar ju in på mig också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar