måndag 7 september 2009

Måndag morgon...

I går eftermiddag så satte jag då mamma på bussen tillbaks till norr. Provsatte den faktiskt; riktigt bekväm! Har minnen från en tid när man ibland tog bussen de nittio milen och kommer ihåg en outsövd kropp...men det är klart att bussarna är skönare nu än för trettio år sedan!

Maken hade flyt i renoveringsbadrummet igår och jag gjorde väl ingenting viktigt (dvs jag hann inte fixa middag) så vi tog en promenad till vår lokala förortsrestaurang och satte i oss var sin köttbit med sås! Ibland är klassikerna Plankstek eller Black and White supergoda! Man ska minsann inte underskatta vissa saker.

I morse så hade jag ställt klockan på sju – min ambition är att ”låtsas” jobba – och stängde av den och vaknade kvart i nio. Ingen katastrof egentligen men jag måste sätta upp rutiner för mina dagar. Därigenom blev allt förskjutet förstås, jag gick ändå en timme med hunden. Och idag fanns inte ett enda jobb! Förutom ett på Lidl i Danderyd men så länge ingen säger något så undviker jag det företaget. Men jag blir lite nere och låg när jag inte kan söka något och får svårt att fortsätta med något vettigt. Fastnar gärna framför datorn...men så fort jag skrivit klart det här ska jag hitta på nåt!

Gammhunden blev hämtad i lördags och det känns lite skönt men ändå saknar jag henne. Via sin matte hade gammhunden iaf köpt ett par örhängen i bärnsten åt mig. Man tackar och bugar! (Har ju upptäckt hur lätt det är med bilder, så det blir en på örhängena!)



Ikväll blir det step igen så dieten är numera uttökad med fler kolhydrater; än så länge har jag kvar mina minskade mått. Och inte en godisbit – för mig känns det just nu som en större bedrift än när jag slutade röka. Min mamma hade lite svårt med min diet – Potatis som är så gott! Bröd som är så gott! - och jag fick förklara nästan varje dag att de två första veckorna inte ska fortsätta utan kolhydrater utan att den ska utökas, det var för att rivstarta lite. Och ta bort sockerbegäret.

Nä, kanske skulle man ta sig en liten lunch då och sedan försöka hitta in i syrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar