onsdag 16 september 2009

På gång

Nu har jag installerat mig rätt bra i "mitt" kök! Inventerat frysen; rörigt som fan, men inga problem få ihop luncher till nästa vecka. Så tömmer jag frysen och börjar om på nytt sedan!

Men mina ben...! Trötta, trötta, trötta...

(Och vet ni vad som hände? Min telefon ringde, det var ett annat kokerske-jobb...Men nu tänker inte jag lämna söder!)

Tillbaka till frysen: Det fanns flera påsar med quorn-färs och mängder med kycklingfiléer och drösvis med sojabönor och broccoli och några skvättar färdiga biffar och en halv påse lax-filéer. Och lite diverse frysta grönsaker. Jag tänker quornfärs-sås och spagetti, fisksoppa, kycklinggryta och grönsaksgratäng. Fyra luncher. Oj vad jag är bra!

Ska ta mina trötta ben till friskis ikväll. Tror de behöver få fart på blodet!

Och sedan vill jag tacka alla som lyckönskat mig och grattat mig till mitt nya jobb! Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar