torsdag 13 augusti 2009

Båtfärd, vin och sömnad

Igår hade jag och C en väldigt trevlig dag. Först så åkte vi till Gustavsbergs hamn, samtidigt som molnen sprack upp och solen tittade fram. Där klev vi på en skärgårdsbåt som heter Gustavsberg VII och åt lunch (båten låg vid brygga), vi åt halstrad gös med pepparrot, ägg och brynt smör. Gissa om det var gott. Till det vräkte vi oss med en flaska rödvin och det passade faktiskt bra till gösen! Sedan åkte båten iväg till Nybrokajen, en resa på drygt en och en halv timme; långsam färd genom den trånga innerskärgården, det är en vacker färdväg!

Väl framme i stan så tog vi oss till St:Eriksplan via buss och till fots, sedan letade vi i kanske fyrtiofem minuter innan vi till slut hittade mc-butiken. Varmt och soligt hela tiden. Svettigt och klibbigt för två fyrtionioåringar som svettas utan sol...Väl där så blev det ett par glasögon och ett presentkort; inte lätt köpa saker till den som har allt...

Sedan tog vi bussen hela vägen till Slussen och gick med bestämda steg till Blå dörren och återupptog vindrickandet. Först kunde vi sitta ute, men när det kom några regndroppar flyttade vi in. Det blev en riktig snack-kväll, ett antal vinglas och hemma vid halvett.

Seg i morse...sov länge...släpat mig ut med hunden...ätit lunch (varma mackor – GI?), klippt ut en klänning i mitt röda tyg. Det är sladdrigt...tog skrivpaus!

Har inte sökt ett enda jobb idag. Jag glömmer bort det ibland...

Klänningen jag ska sy blir utan ärmar och lite v-ringad omlott, lätt rynkad under bysten. Hoppas att modellen blir bra – jag gör en klänning från ett top-mönster – och döljer lite mage...Tyget är fläckvis rött, med rosor, zebra och giraffmönster fast i rött...(det är jättesnyggt, svårt att beskriva. Men det är Monkan.)

Bäst att jag återgår till den, hihi, den ska ju användas på lördag!

Men jag kom att tänka på en annan sak – Blondinbella – hennes blogg är tydligen inte lika vinstgivande som hon påstått. Hon har ”bara” tjänat sju tusen i månaden...nyss fyllda arton eller? Och dessutom är den skitdålig...det är fascinerande att folk ids läsa den. Nu är jag ingen blondinbellaexpert, har bara läst den en gång och den var torftig både i språk och innehåll. Å andra sidan är jag bra på att med mycket text skriva om lite innehåll! Hihi!

Sjutusen i månaden som extrapeng skulle jag inte säga nej till...men hon har runt femhundratusen besökare under en vecka (jizeez! 538713, besök per IP-adress och timme senaste 7 dygnen...). Jag lyckas inte ens hitta hur många besökare jag har i min blogg (teknisk idiot, det måste ju gå se?)...å andra sidan är det inte många som fått adressen...men ni som läser (en eller två?) sprid den gärna!

Nu ska jag gå tillbaks till sömnaden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar