fredag 21 augusti 2009

Lite av varje

Så har jag lyckats få ytterligare en dag att passera utan att egentligen göra något...så här kan jag inte fortsätta! Jag har ju faktiskt saker att göra: sy, baka (sådant jag gillar), tvätta (ok det gör jag av bara farten), städa (hmm), leta jobb (men det har jag gjort idag!), ja, det finns tusen saker att sysselsätta sig med istället för att bara sitta och trycka på datorn, sova, se på teve och bläddra i tyg/sytidningar. Skärpning!

I dag tog jag på mig ett par leggings jag nyligen köpt. Och eftersom jag är lite...bred?...så köpte jag ett par i st 44-46. Det är ju så här (tycker jag) att om man har säg st 42, då går det inte köpa 40-42, för då får man knappt på sig paret utan att riva sönder dem och skulle man få upp dem (hela) så slutar de tio cm nedanför naveln och gör att magen först går in vid resåren och sväller ut över. Ser inte så snyggt ut om man råkar ha på sig en klänning som är följsam. Till exempel.

Men jag visste inte att en fyrtiofyra är hundraåttiofem cm lång? Och en fyrtiosexa en och nittio? Leggingsparet var lika jävla smala som alltid, men långa...Jag menar, jag är inte jättekort, når hundrasjuttio cm över havet. Det positiva är att de går upp till midjan – den riktiga – inte den som är under naveln (vad är det förresten för påhitt att midjan är där, under naveln?) men det negativa att de korvar sig: vid låren och både över och under knät!

Om jag ser mig runt på stan så tycker jag att de flesta tjockisarna är rätt korta faktiskt.

Eftersom maken är borta ikväll så har jag suttit framför teven. Först åt jag och sonen middag, sedan har jag fått välja teve alldeles själv!

Först såg jag In treatment – jag tycker den är så bra! Och Gabriel Byrne som spelar terapeuten är riktig snygg! (Jag är nu femtio år och två dagar, jag får tycka att en femtioplussare är sexig! Härligt!) Men det går två avsnitt fem gånger i veckan, jiiz, inte ens jag hinner med!

Sedan såg jag Ciderhusreglerna, den hade jag inte sett, och den tyckte jag om. Så nu, efter kvällspromenaden med hundarna är det väl dags gå och sova. Jag har sex kokböcker att titta i och några sytidningar att bläddra i...toppen som kvällslektyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar