tisdag 25 augusti 2009

Mera gnäll i kväll

Darrig är jag också...cyklade för att handla och var alldeles skakig när jag kom hem! Har i alla fall handlat mer GI-anpassad mat, eller vad man nu ska säga. Köpte jordgubbar istället för frukt. Ska visst vara bättre. Jag får väl fortsätta en dag till och se vad som händer, det ramlar in lite fler kolhydrater i slutet av veckan.

Middagen bestod idag av kyckling och en aubergine-pytt (som jag gjorde om lite, vilket jag kanske inte skulle för det blev som en röra istället för pytt, tog tomater istället för paprika eftersom jag tycker det är så gott med aubergine och tomat. Så tog jag paprikan bredvid för att få lite att tugga på. Annars tror jag tänderna slutar fungera), herrarna fick även stekt potatis och nybakt bröd...Lyckostarna!

Köpte två hela kycklingar häromdagen, styckade dem och har kokat buljong på skrovet, den står och kokar ihop nu. Hehe, duktigt, va? Idag åt vi kycklingbrösten, klubborna och vingarna har jag fryst in. Hemmafru. Det är jag det. Den bantande hemmafrun.

Surdegen har jag rört om, för varje dag får den en allt syrligare doft. Syrlig inte sur. Än ser de båda ut att ”växa”. Bakade på vanlig jäst idag, hålkakor, fast utan hål. Sonen blev glad!

Livsstilscoachar, så heter de, de som är så snygga och glada. Och som jag kräks lite på. Som om man alltid skulle vara lycklig, eller är det bara min Luther som knackar mig på axeln? Men består inte livet av upp och nedgångar – och just nu är jag i en nedgång? Hmmm, kanske skulle jag leka lite livsstilscoach...Ja, det är nog vad jag behöver! (Min fantasi är det ialla fall inget fel på!)

Jag har faktiskt gjort lite mer idag än bakat, jag har städat bland mina tyger! Sorterat och vikt, japp! Tänkte förbereda lite, går och väntar på en mönstertidning och en förhandstitt på webben visade snygga grejer! Och om allt är överskådligt i mitt syrum så kanske...

Trött är jag också, kanske tidig kväll? Vet ni, det sticker lite i mina händer...kryper under huden, liksom. Märkligt. Att det ska vara så besvärligt att inte äta socker...För om jag kunde döda för en påse Polly igår, så skulle jag nu kunna döda flera gånger, både för Polly och Mjölkchoklad/dajm!

Jag älskar Polly och Mjölkchoklad med dajm men får inte äta! Stackars jag! :) Nej, nej, så här: Jag älskar Polly och Mjölkchoklad med dajm men om jag äter det nu så förblir jag en bredrumpad tant med mage! Och jag ska ju bli livsstilscoach!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar