torsdag 13 augusti 2009

Kypare, klänning och tv

Jag missade att berätta en ganska rolig sak som hände då när vi åt lunch på båten, Gustavsberg VII. Kyparen var lite äldre (femtitvå?) och aningen svårflörtad, vi hörde honom sucka flera gånger... Till kaffet ville vi ha bara en liten chokladbit, inte en sådan stor efterrätt. Vi frågade om det fanns något litet men han svarade att nej tyvärr, men kanske hade kiosken. Kanske en negerboll?

Vi tackade nej. (Jag är väldigt politiskt korrekt där...) Ha, så vi tog en liten whisky till kaffet istället!

Mitt klänningsprojekt är nästan klart. Hade kunnat var klart om det inte var för att jag måste sprätta och sy om lite vid urringningen. Men jag tror den blir ganska bra, jag lade veck istället för rynk under bysten, tror det ser lite slankare ut. Och jag klippte den lite längre än jag tänkt från början, hade tänkt knäkort först, men tror jag ska behålla längden.

Ikväll var det ju Ernst sista program! Jag kan inte låta bli tycka om honom. Det blir så fint och han känns så äkta...och ärlig. Han verkligen vill att vi ska kunna känna lukten av skogen eller kräftmarinaden. (Det måste jag prova, jag som inte är någon äkta kräftälskare!) Och jag har någon gång gjort en liknande variant av brödet, fast man gör som när man bakar vetebullar och lägger de i bullformar.

Var tvungen se höstpremiären (höst?) av CSI Miami för jag orkade inte lyfta från soffan, hmmm, men jag gillar LasVegas och New York bättre.

Hamnade en kväll framför In treatment, en serie som går både på svt och canal plus; hade aldrig sett det tidigare, det var jättebra! Som om jag skulle behöva en serie till att följa...

För övrigt så har jag inte lust att betala ytterligare ett bröllop. Kan inte systrarna ha dubbelbröllop? Det är väl samma gäster som ska dit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar