torsdag 20 augusti 2009

Mogen

I morse slog jag upp ögonen och var trött men nöjd. Sängen var som alltid skönast (varför är det så? Varför kan inte sängen vara lika skön på kvällen och kroppen lika trött? Jag fattar det inte.) Jag drog mig ett tag, tvingade mig upp, tog på mig min t-shirt som det står ”jag 27” på och gick en lååångpromenad med hunden.

Så började jag min dag som femtio. År. Hmmm...

Gårdagen var en solig sensommardag, jag stökade i köket hela dagen, utom för ett välbehövligt lunchavbrott, när min fd arbetskamrat J dök upp med blommor, vin och örhängen.

Jag bakade kolakakor, chokladsnittar och jitterbuggare. Morotskaka, toscakaka och moccarutor. Gjorde mozzarellafyllda (buffel!) cocktailtomater, skagenrullar och fetaost- och spenatfyllda fillodegsbitar (där som vanligt fyllningen läckte...ska aldrig mer göra sådana. Synd för de är så goda.) Jag bakade dinkelbröd som det fanns italiensk korv till.

Jag hade köpt för lite bubbel. Tur det var onsdag och folk skulle upp och jobba! (Eller otur för de som kunde stanna...)

Maken (och yngste sonen) hade ställt upp partytälten och vi dukade under dem. Jag kitchade lite...spetsdukar och rosa assietter som blänkte, och rosa tårtpapper. Tyvärr är inte det min bästa sida, dekorationer och sådant. Skulle gärna vilja vara bättre på det!

Och jag fick jättemycket fina presenter!

Kokböcker, viner, smycken och badrumsattiraljer. Och spa-behandling! Toppen, toppen,toppen! Och en leopardkeps och en leopardponcho och en leopardväska! Hehe, och jag tyckte jag passade i kepsen! Och väskan var så ruskigt ful att jag nog ska använda den...och ponchon syr jag kanske en kjol av!

Idag har jag haft lunchgäster, bjudit på heta tigerräkor, och fått en gammal underbar hund...som jag ska passa i två veckor när C och C är på semester.

Måste börja tänka på framtiden nu när första september närmar sig med stormsteg...Jag vet att jag låter så förståndig, haha, men jag har ingen ork riktigt med det. Tanken får mig trött. J a g m å s t e r y c k a u p p m i g !!!

Nog om det. (Som vanligt: Jag gör det i morgon...)

Innan dess ska jag planera middag och leta inspiration i syrummet!

I morgon är det en ny dag. Då blir jag femtio år och två dagar. Skit också!

1 kommentar:

  1. Det hörs som du haft en underbar födelsedag!!! Det verkar trevligt att fylla 50 år...jag har exakt 1 år, 3 mån och 22 dagar kvar :)

    SvaraRadera