onsdag 26 augusti 2009

Fru duktig

Dag 3.

Still going. Vågen exakt samma som igår, även måttbandet. ??? Har ju knappt ätit...

Frukosten i morse var både och. Omeletten serverades med svampomelett (gott!) och ett extra tillbehör: makrill i tomatsås (nej, jag tyckter inte om det). Samma konsistens som tonfisk på burk, blir torrt i munnen! Dessutom med en sur tomatsås? Nej, tack! Åt lite ändå, men fick inte i mig hela. Servera mig en färsk, nygrillad tonfisk som är rosaröd inuti– å, vad gott det är. Eller nystekt makrill med dillsmörsås – mmm. Men inte inlagda på burk. Bläh.

Regnar ute, som tur var det ett litet uppehåll när jag och sonen gick med hundarna. Tre morgnar nu har sonen gått med mig och hundarna eftersom han börjar sent och det är lite krångligt gå själv med båda hundarna. Och nu ska ni få höra vad han sa: ”vad pigg man är sen när man har varit ute och gått på morgonen”...

Än är inte undrens tid förbi!

Har suttit vid datorn, ja, men nu har jag arbetat! Dvs jag har sökt jobb! Skickat iväg hela fyra ansökningar på diverse arbeten.

Gått en långsam promenad med hundarna och ätit lunch; den var ok, tomat- och parmesansallad och kokt skinka (ja, eg skulle det varit kyckling men jag hann inte steka den...) och faktiskt tog jag lite jordgubbar efteråt.

Ska iväg alldeles strax, ska på mitt livs första mammografi. Det är ju bra, är ändå lite nervös, en del säger det gör ont. (Ja, vi är ju kvinnor, det ska väl göra ont?!) Och sen undrar jag hur de ska få in mina små...?

1 kommentar: