måndag 31 augusti 2009

Allvar och drömmar

Dagen idag började med att gammhunden tog sig upp till sovrummet...dörren nere var inte helt stängd...och hon kanade nerför översta trappstegen när hon skulle ner sedan så jag fick ta emot henne...stackars vovve! Men det gick bra och hon klarade sin morgonpromenad.

Därför var jag uppe före klockan ringde och hann sätta en bakdeg att jäsa innan sonen kom upp och vi gick vår promenad. Så jag sov faktiskt bra i natt med. Hurra!

Har letat jobb, det finns inte mycket...och i morgon ska jag aktiveras på arbetsförmedlingen. Nu är det snart allvar! Hu, jag önskar jag var ekonomiskt oberoende! Dream on, men kanske kan man vinna? :D

Tror jag går in i syrummet, det gick ju så bra igår, sydde klart min klänning och jag är supernöjd, det är en riktig Monkan-klänning. Just den är inte min egen design, men ibland fantiserar jag om att sy lite roliga kläder för oss äldre (sa jag det? Äldre..?) som inte riktigt vill se ut som tonåringar men inte som tanter heller och vi som vill rymmas i kläderna. För oavsett vikt och figur så tycker jag att köpeskläderna allt oftare inte riktigt rymmer min kropp som jag vill...det tyckte jag innan jag behövde banta också, köpte ibland (måste vara femton år sedan?) minsta storleken i HM:s serie för stora bara för att passformen var bättre. Hmm, kanske tål funderas på? Å, andra sidan vill jag ju ha en inkomst som är dräglig så jag kan åka till Grekland lite nu och då!

Bara därför ska jag försöka lägga in en bild på klänningen! (Det är ju en blogg, som sagt.) Om jag kan vill säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar