måndag 24 augusti 2009

Start

Då var jag alltså igång...

Bara därför hade jag en kan-inte-sova-natt...vaknade vid halv fyra och var – tro det eller ej – hungrig! Kurr, kurr i hela magen och omöjligt att somna om...det gjorde jag ju förstås sedan strax innan det var dags att gå upp.

Promenaden med hundarna blev därför något senare än jag tänkt...men ostomeletten (frukost dag 1) smakade fint efteråt! Lunchen däremot var inte så värst god, biff med chili och vitlök, broccoli och paprika i en slags wok, blev för lite smak på den. Men jag åt upp allt! Till middag blir det kokt fisk och grönsaker. Idag får jag äta oliver som mellanmål! (Alltså, jag tänkte ta de ikväll till In treatment...)

Ska dricka minst 8 glas vatten...så jag har ställt upp åtta glas på en bricka och tar bort ett för varje jag druckit...Springer på toa!

Har mätt och vägt in mig på mitt GI viktkoll och ska så göra varje dag. Oj, oj, undra om det kommer att gå ner? (The pessimist has spoken)

Har tittat på lite platsannonser – inte mycket jag vill söka! - men ska försöka slänga iväg två i alla fall. Jag måste träna på det, jag inser att det är viktigt. (Jag gör det, verkligen, men det känns så märkligt alltihopa, fortfarande, och jag förtränger det ännu...tycker jag det är lättast så? Hmmm, kanske.)

Har cyklat (jajamänsan!) till affären och handlat. Makrill i tomatsås och tonfisk i vatten – inga favoriter! - men det ingår liksom i dieten...

Var ute en runda med hundarna innan affären. Fel: jag var ute med djuren, för katten hängde på... Gammhunden går och gör lite som hon vill, helt plötsligt satte hon sig ner och ville inte gå mer! Och när jag väl fick henne att stå (hon satt mitt på vägen...) då styrde hon kosan tillbaks hem! Hon är rolig! Vår hund förstår inte riktigt vad som händer. (Måste se kul ut, jag med två hundar som går åt var sitt håll i sina koppel och så en katt som springer mellan!)

Innan jag börjar med middagen ska jag sätta en surdeg; borde ha den klar lagom till jag får äta bröd igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar