tisdag 25 augusti 2009

Rivstarten fortsätter

Dag 2 har börjat.

Sov ganska bra inatt, självklart var lite av de minst åtta glas vatten jag druckit på dagen i behov av att komma ut vid tre-tiden men jag somnade om. Hade glömt ställa klockan fast vaknade strax efter halvåtta ändå. Ut med hundarna, det blev i alla fall sjuttonhundra steg.

Dagens frukost var återigen omelett, denna gång med lök och bacon. Jag tycker ju omelett är gott så det slinker ner!

Glömde förstås mäta och väga mig innan frukost, så vågen pekade bara på minus 2 hg...och måttbandet var lika som igår! Nej, jag tror inte jag ska gå ner tio kg på en natt, men man kunde ju hoppas!

Idag skulle jag behöva slita mig ifrån datorn och göra något...bröd måste bakas (resten av familjen som sagt och jag tycker ju om att baka även om jag inte får äta det just nu och tänker att jag ska göra det nu när jag ändå är arbetslös), jag gör ett jättegott ”spisbröd” som jag faktiskt bakar på spisens plattor. Sonen älskar det. Eller kanske blir det vanliga hålkakor som gräddas i ugnen? Det är i princip samma ingredienser.

Syrummet borde jag också gå in i. Här tänker jag förstås att jag ska bli smalare och då borde jag vänta med att sy?

Som vanligt skulle golven behöva en omgång av dammsugaren. Ingen ursäkt.

Och det ligger några jobb på mitt skrivbord som jag borde söka trots att de inte är intressanta. Ingen ursäkt här heller.

Tror jag börjar med brödet.

Förut på den tiden när jag hade jobb...och jag hade en ledig dag som jag kände att jag ”slöade” bort; då brukade jag alltid dra igång ett bak, enkelt för mig, men tänk er själva när det luktar nybakat i huset när resten av familjen kommer hem, då tror de man varit väldigt aktiv!

Så jag börjar med brödet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar