lördag 22 augusti 2009

Regn

Vaknar av regnet mot rutan...vill inte gå upp! Ligger och väntar en stund på att det ska sluta, jag ska ju ut med hundarna! De har antagligen inget emot att bli blöta, men det har jag! Well, well, upp kommer jag och gräver fram ett regnställ; gissningsvis femton, tjugo år gammalt. Ni förstår säkert vad jag ska säga – tjohoo, vad tajta brallorna var! Knappt jag fick ned bajspåsarna i de regnsäkra fickorna, men vad ska man göra?

Även gammhunden har lärt sig att när jag tar fram gympadojorna så är det utgång, de blev som galna båda två...tänk att det är så kul att gå ut?!

Regnet öste ner...mina röda sidenband hängde kvar och blöt var stigen. Gammhunden blev lite uppspelt och rullade och frustade i blåbärsriset, hon blev alldeles fläckig. Vår hund tittade på henne och sedan på mig som om hon undrade vad som flög i tanten!

Nu är det fem timmar sedan vi kom in och de är fortfarande fuktiga och det luktar blöt ull i hela huset...

Så fick jag ett ryck och tog fram dammsugaren och städade syrummet och dammsög hall, kök och vardagsrum. Tänkte göra ett försök med sömnaden, men först kaffe.

Med kaffekoppen i hand sätter jag mig i soffan och slår på teven. Skulle jag inte gjort, för just då visas hela veckans In treatment-avsnitt...Japp, jag fastnade! (Dessutom upptäckte jag att det visas två avsnitt varje kväll hela veckan...)

Alltså, tidigare har jag läst om In treatment-fansens hyllning av serien, och nu, nu är jag så nära fast som man kan bli!

Ikväll blir det middag på restaurang med barnen och deras respektive. Vi ska äta på Greken på hörnet, de har fantastiskt god grekmat. Det har slutat regna och klarnat upp lite men jag vet inte vad jag ska ta på mig...Byxor eller klänning? Klänning, då blir det leggings under (strumpbyxor? Nej!) men blir det svarta måste jag sy upp dem! Det blir nog klänning...och då får jag ju använda symaskinen lite idag!

2 kommentarer: