tisdag 25 augusti 2009

Ojoj

Vete f-n hur det här ska gå...jag är nästan redo att ge upp efter ett och ett halvt dygn! Lunchen var skitäcklig – ursäkta – tonfiskröra med ägg och färskost och sallad med blekselleri. Bläh...det växte i munnen på mig. Jag kunde inte äta upp, trots hungern! Huvudvärk har jag också, antagligen rensas skit ut ur mitt system (varför gör jag det här, jag tror inte på det!? Jo, det gör du!)

Vad är det för fel med att röra på sig? (Jag frågar mig själv, för h-e ut och spring, åk och simma, köp ditt friskiskort!) Och ät som folk! Ja, det nyttiga och duktiga och ordentliga folket, förstås.

Eftersom jag är en knäppskalle, så sitter jag dessutom under lunchen och bläddrar i Mannerströms kokbok om husmanskost...Dumt. Tankarna far genom huvudet på mig – ska det här inte finnas för mig? Vitlöksdoftande, krämig potatisgratäng? Rotmos med fläsklägg? Nygrillat bröd till musslorna?

Jag vet, jag vet, man får äta annat senare. Jag vet. Jag vill nu. Jag måste äta en frukt (nästan förbjudet) men jag behöver nog lite sött. Sedan ska jag tänka över den här dieten. Jag ska försöka lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar