måndag 17 augusti 2009

Så var det ny vecka...

Tänk att jag har så mycket att göra på helgerna att jag inte hinner skriva i bloggen! Underbart!

Fredagen var lite besvärlig, fick en kunde-inte-sova-natt, så jag var lite trött, men lyckades i alla fall gå ut med hunden, storstäda, handla och laga middag. Ja, maken grillade (och dammsög), men jag gjorde det andra.

La mig tidigt på fredagskvällen och lyckades sova en låååång natt.

Lördagen var lite hektisk, jag och C var i Forum och fixade födelsedagskort och tofflor till jubilaren, sedan sydde jag klart klänningen - jag är väldigt nöjd med den! - och sedan slängde jag ihop lite snacks och duschade och sedan kom ”förfestgästerna”. Vi gjorde ett snyggt paket och vädret var sådant att vi kunde sitta ute. Förbeställt taxi och sedan iväg till festen! Swiss, bara, så hade lördagen gått!

Söndagen blev ett litet kapitel för sig – trött, trött och mestadels i soffan framför teven...och den hemska pizzan till middagen...(jag borde inte få klaga på att jag är tjock, ni ser ju vad jag äter!)

Sov dessutom illa i natt med...men nu är jag i alla fall till slut uppe!

På onsdag är det ju dags för mig att bli mogen och lite folk kommer nog så jag måste planera lite kak-bak och snitt-tillverkning. Det ska jag ha: snittar och mousserande och kakor och kaffe.

Har anmält mig och dottern till en hatt-tillverkningskurs i höst. Lite dyrt, men något att se fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar