fredag 7 augusti 2009

Fredag - igen

Fredag. Jag gillar fredagar. Har alltid önskat att jag jobbat måndag till fredag för att få känna fredagskänslan och få sova ut en stund på lördagmorgonen. Men jag har alltid jobbat kvällar och helger och dagar i ett enda virrvarr.

Men nu är jag arbetslös och kan sova sovmorgnar vilken dag somhelst. Det lyckades jag med i morse, somnade om efter klockan ringt. Vilket gjorde att min promenad med hunden blev försenad, vilket innebar att Glasan-stigen var full med barnfamiljer så hunden fick vara kopplad.

Nåväl. Sedan åt jag sen frukost, dukade ute på gräsmattan och lät träden skugga. Skönt. Sedan har jag suttit i bikini i solstolen och läst. Skönt.

Nu ska jag duscha av mig promenad- och solsvett, och åka och handla med C, vi ska äta där ikväll, vet inte menyn än, sedan ska vi antagligen ner till Långa raden och lyssna på musik och säkerligen dricka en Mythos (grekiskt öl, vi återskapar semester).

Efter handling och innan matlagning ska jag och C försöka komma på en dikt (vi har en förlaga) med roligheter att läsa upp nästa lördag när D har sin femtioårsfest. D och hans fru kommer med all sannolikhet vara med på kvällens middag, så vi måste fixa innan. I alla fall börja fixa...Förlagan är "ring klocka ring", ska se om våra huvuden fungerar i (den underbara") augustihettan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar