fredag 21 augusti 2009

Hundliv

Vilket härligt augustiväder vi har! Synd att det blåser lite.

Igår kväll tog jag och maken en promenad med båda hundarna, vår lånehund är ju gammal och orkar inte med så mycket klättring och spring (som vår ”valp”...). Så jag som gärna vill gå lite i skogen så ”valpen” får springa blev guidad i en liten skogsdunge man kan gå igenom. Där hängde jag upp röda sidenband...

Jag har nämligen fruktansvärt dåligt lokalsinne. En gång gick jag vilse i den lilla skogsdungen. Vilse och vilse...det är hus runt ikring, men jag tyckte det var så pinsamt om jag skulle behöva klättra över ett staket och gå över en tomt för att hitta ut på vägen igen...Till slut hittade jag ut och vid det laget var både jag och hunden förvirrade.

Så nu hänger det röda sidenband i träden så jag och de två hundarna kan gå där. Hoppas ingen tar bort dem...

Helt lätt att gå med två hundar i koppel på våra småvägar är det inte. Min hund ska vara först och dra (hon kan ju inte låta gammelhunden ta täten!) och gammelhunden går som hon vill, kors och tvärs över vägarna och fattar inte alls att jag vill hon ska gå på samma sida som mig.

I går kväll lagade jag en kyckliggryta med inspiration från en italiensk kokbok (present!), tomater och morötter och lök och vitlök. Maken och sonen tyckte det var mycket gott!

Ikväll är maken borta på kurs, kommer hem i morgon eftermiddag, så det blir bara jag och sonen. Så jag gör sonens favorit, strimlad lövbiff, champinjoner och grädde till pasta.

Skulle behöva dammsuga (två hundar som går efter mig så fort jag flyttar på mig – det blir dammigt!), jobbigt! Egentligen vill jag in i syrummet men var är inspirationen??? Har faktiskt en massa idéer men de kommer inte ut genom fingrarna.

En blus i det resterande klänningstyget, byxor i det röda (kan ju inte sy byxor nu med den här häcken! Monkan, din häck kommer att förbli så om du inte gör något åt det!), en blus i det blommiga och gula, nya t-tröjor i några snygga tyger, en höstkappa i det grå tyget (borde sys nu, innan hösten) och massor av annat!

Vilket samtidigt påminner mig om mitt nya liv som ska börja på måndag! Diet-livet. Har ju tänkt köra GI-kost och börja träna. Och just nu skulle jag vilja ha en påse godis.

Nåväl, jag äter lunch istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar