torsdag 27 augusti 2009

Städning och trosor

Dag 4.
Har inte riktigt gett upp ännu...Måttbandet runt midjan visar samma. Vågen pekar ca fem hg ner. Lite resultat för mycket besvär!

Idag har jag först gått lite längre än vanligt med hundarna, gick runt Glasan, gammhunden klarade det, men stånkade en del...Sen på eftermiddagspromenaden så lade hon sig ner två gånger; gick in på en tomt bara och Ploff! Och satte sig en gång...kanske tyckte hon det räckte.

Tog mig i kragen efter frukosten och storstädade, hade satt som mål att vara klar med det före klockan ett, då jag tänkte äta lunch. Det klarade jag och fick också en bonus med posten – min Ottobre mönstertidning kom! Så den har jag bläddrat och bläddrat och bläddrat i och till slut så sydde jag mig ett par trosor. Hihi, det finns en del annat jag tänker sy därifrån också, men jag saknar en del tillbehör.

Första gången jag syr trosor, modellen var hipster, på mig sitter de som gjutna fast mer som en rejäl trosa, vilket inte gör mig ett dugg! Kommer att bli fler!

Mammografin igår, ja, mina bröst gick in, var inte jätteskönt förstås, men det gick snabbt. Efter det stannade jag till vid Slussen innan hemfärd och promenerade ner till en tygaffär – som av en händelse – och ramlade över två tyger, ett jersey och ett viskos, båda med vilddjursmönster, märkligt nog...

Så nu ska jag gå igenom lite tyger och modeller och hoppas att jag fått inspiration!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar