måndag 10 augusti 2009

Strandliv

Tänk er: Man vaknar på lördagmorgon, det är i början av augusti och det är supersoligt och varmt ute. Då packar man för en dag på stranden. Släpper alla måsten och sedan ligger man i en brassestol och njuter i sex timmar. Och badar (sant!). Sedan på kvällen lagar man tomatgratinerad fetaost i ugnen, grillar lammkotletter som man serverar med nykokta rödbetor och getost. Och ugnsstekt färskpotatis i klyftor.

Sedan vaknar man på söndagmorgon och vädret är likadant. Då bestämmer man sig för en till stranddag – det kan ju vara säsongens sista! Till söndagsmiddagen grillar man lax (maken fick dem perfekta!), kokar färskpotatis och lagar en god vitvinssås. Skickar den mopedburna ungdomen att köpa glass med krossad choklad så det kan bli efterrätt också.

Vad händer då? Jo,man hinner inte sitta vid datorn...Och det kan väl bara vara nyttigt!?

Nu är det måndag förmiddag, hunden och jag har varit ute på vår långpromenad, jag har ätit gröt och satt en deg i kylen som ska bakas ut ikväll, bloggar nu. Sedan ska jag – tro det eller ej! - besöka arbetsförmedlingen idag. Måste ju ta itu med mitt förestående liv, jag vet!

Har tusen andra vardagsting jag måste ta itu med, inte bara städ, tvätt och disk...vi har ju bytt bank, så jag måste ordna med autogireringarna och lite annat tekniskt. (Jag tycker sådant här är skittråkigt och lika bra på att skjuta upp det som något annat...och sdan brukar det vara fixat i ett nafs!)

En femtioårsfest ska vi på på lördag och jag har ett jättesnyggt tyg som jag tänkte skulle bli en klänning, behöver först köpa till ett fodertyg.

Ha, nog har jag att göra alltid! Men först – jag lovar – arbetsförmedlingen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar